Allmän information:
Brogaarden AB
c/o Regus Malmö, Triangeln
St. Johannesgatan 2, 4 vån
21146 MALMÖ
Tel: 040 87 613
VAT SE556910142001
Besöksadress:
Smedevangen 5
3540 Lynge
Danmark
Kontaktinformation till kundservice (webshop):
📧 Email: webshop@brogaarden.eu
Leverans
Om inget annat anges är produktpriserna exklusive fraktkostnader. När du har valt dina varor i varukorgen beräknas fraktkostnaden automatiskt. Brogaardens webbshop arbetar kontinuerligt med att minska fraktkostnaderna – till fördel för dig som kund.
Observera att det tillkommer en fraktavgift på 400 SEK till ytterkommuner. Detta gäller för postnummer 62XXX och alla postnummer över 78000.
Leverans av paket sker normalt med Postnord och tar 2–4 arbetsdagar från den dag paketet skickas från oss. Leverans av pallar sker med DSV och kan ta upp till 6 arbetsdagar beroende på postadress. Ett ungefärligt leveransdatum meddelas via e-post när pallen skickas.
Under högsäsong eller vid slutsålda varor kan leveranstiden vara längre. I sådana fall meddelas detta via telefon eller e-post.
Brogaardens webshop kan inte hållas ansvarig för förseningar hos DSV eller Postnord. Vid väsentliga förseningar (flera dagar) eller utebliven leverans skickar vi självklart en ny leverans utan extra kostnad.
Ej upphämtade paket
När Postnord har levererat paketet till ombud har du 7 dagar på dig att hämta det. Om du inte hämtar det inom tidsfristen returneras paketet till avsändaren:
Brogaarden ApS, Rugvænget 30, 1. sal, 4200 Slagelse, Danmark.
När vi mottagit det returnerade paketet återbetalas endast varuvärdet, inte fraktkostnaden.
Om du haft fri frakt på ordern kommer du att debiteras mellan 99 SEK och 249 SEK för returkostnaderna.
Återbetalning sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Betalning
Vi reserverar oss för eventuella prisfel och tryckfel.
Du betalar med kreditkort. Beloppet dras först när varan skickas.
Vi krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer), vilket innebär att obehöriga inte kan läsa dina uppgifter under transaktionen.
Klarna – Betalningsalternativ
I samarbete med Klarna Bank AB (publ) erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen sker direkt till Klarna:
-
Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från att varan skickats. Villkor hittar du här.
-
Konto: Klarna Konto är en kontokredit där du kan delbetala varje månad med minst 1/24 (minst 50 SEK) av det totala utestående beloppet. Mer information finns här.
För att kunna erbjuda dessa betalningsalternativ behöver vi dela vissa personuppgifter (namn, kontakt- och orderinformation) med Klarna. Detta görs i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning och Klarnas integritetspolicy.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar varan.
Om du ångrar ditt köp ska varan returneras oöppnad och i samma skick och mängd som när du mottog den. När vi har tagit emot och godkänt returen återbetalas beloppet. Du står själv för returkostnaden.
Vid köp av rea-varor eller nedsatta varor gäller ingen ångerrätt.
Du måste skicka tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du vill utnyttja ångerrätten.
Kom ihåg att packa varan ordentligt – du är ansvarig för varan tills vi mottagit den.
Om varan inte returneras i originalförpackning kan det leda till ett värdeminskningsavdrag.
Vissa varor kan inte returneras med vanlig post, t.ex. pallar eller varor som väger över 30 kg. Returkostnaden för pallar kan uppgå till cirka 2 000 SEK.
Om du fick fri frakt vid köpet, måste du även betala denna kostnad i efterhand (mellan 399 och 699 SEK).
Om du vill utnyttja ångerrätten ska varan skickas till:
Brogaarden ApS
Rugvænget 30, 1 sal
4200 Slagelse
Danmark
Standardformulär för utövande av ångerrätt
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten önskas utnyttjas)
Till:
Brogaarden ApS
Rugvænget 30, 1 sal
4200 Slagelse
webshop@brogaarden.eu
Jag meddelar härmed att jag vill utöva ångerrätten i samband med mitt köp av följande vara/tjänst:
Beställd den: _______________________________
Mottagen den: _______________________________
Konsumentens namn: ___________________________________________________________
Konsumentens adress: __________________________________________________________
Konsumentens underskrift: ____________________________________
Datum: ________________
(endast om formuläret lämnas in i pappersform)
Återbetalning
Vid ångrat köp återbetalar vi det belopp du betalat till oss, minus de faktiska fraktkostnaderna.
Fraktkostnaden omfattar både leveransen till och från din adress.
- Frakt till leveransadress:
• Paket: mellan 99 och 249 SEK
• Pall: mellan 399 och 699 SEK
- Frakt från din adress tillbaka till Brogaarden beror på varans vikt och volym.
Eventuell värdeminskning, som du ansvarar för, kommer att dras av från återbetalningen.
Återbetalning sker inom 14 dagar från den dag vi har mottagit ditt meddelande om ångrat köp – dock tidigast när vi har fått tillbaka varan, eller när du har visat dokumentation för att varan är returnerad.
Reklamation och transportskador
Reklamation och transportskador
Vid reklamation, vänligen kontakta oss så snart som möjligt på:
📧 webshop@brogaarden.eu
Reklamationsrätten gäller fram till varans hållbarhetsdatum, vilket ofta är begränsat för foderprodukter.
Observera att foder ska förvaras torrt och svalt för att inte förkorta hållbarheten.
Fel eller brister som uppstår på grund av felaktig användning, förvaring, dåligt underhåll eller yttre påverkan täcks inte av reklamationsrätten.
Upptäckta fel ska meddelas inom rimlig tid efter att du har mottagit varan.
Varan kan därefter returneras för reparation, utbyte eller återbetalning.
Vid godkänd reklamation står Brogaardens webshop för returkostnader inom rimliga gränser
Reklamation och returnering
Kontakt: Brogaarden AB
📧 E-post: webshop@brogaarden.eu
Retur av varor sker till adress:
Brogaarden ApS
Rugvænget 30, 1 sal
4200 Slagelse
Observera att vi inte tar emot paket skickade mot postförskott – dessa kommer att returneras till avsändaren.
För att snabba upp hanteringen av din retur, bifoga gärna relevant dokumentation i returpaketet, till exempel:
- Orderbekräftelse
- Clearing- och kontonummer för återbetalning
- Kopia av eventuell tidigare korrespondens
Återbetalning (vid prisnedsättning eller avbeställning)
Vid prisnedsättningar, returnerade varor eller avbeställda beställningar (innan leverans), sker fullständig eller delvis återbetalning av köpesumman via banköverföring.
Därför behöver vi få information om clearingnummer och kontonummer till ditt bankkonto.
Dessa uppgifter betraktas inte som känsliga och kan skickas via e-post eller vanlig post.
Personuppgiftspolicy
Vad använder vi dina personuppgifter till?
För att kunna leverera varor till dig registrerar vi följande uppgifter:
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress
Dina uppgifter sparas hos Brogaarden Korn & Foderstoff ApS i 5 år, därefter raderas de.
När uppgifter samlas in via hemsidan informeras du om ändamålet och lämnar ditt samtycke.
Endast Brogaardens VD och kundservice har tillgång till dina uppgifter.
Personuppgiftsansvarig: Rolf Momberg-Jørgensen
Vi sparar inte krypterad kundinformation och delar eller säljer inte uppgifter till tredje part.
Om du är registrerad hos oss har du rätt att ta del av dina uppgifter och att få dem rättade eller raderade.
Kontakta oss på: 📧 brogaarden@brogaarden.eu
Cookies
Vi använder cookies för att optimera funktionaliteten på hemsidan. Du kan alltid radera cookies i din webbläsare.
Loggstatistik
Vi använder loggstatistik för att analysera trafik, besöksbeteende och förbättra användarupplevelsen.
Nyhetsbrev och personuppgifter
Vid anmälan till nyhetsbrev samlas trafikdata och personuppgifter såsom namn och e-postadress in.
-
Dataansvarig
Brogaarden ansvarar för behandlingen av dina uppgifter.
-
Kontakt
Frågor om dina uppgifter:
📧 webshop@brogaarden.eu
-
Syfte
Att skicka relevanta nyhetsbrev.
-
Rättslig grund
Behandlingen sker med ditt samtycke, vilket du kan återkalla när som helst.
-
Uppgifter delas inte
Dina uppgifter delas inte med tredje part eller internationella organisationer.
-
Lagring
Trafikdata sparas i upp till 2 år från ditt senaste besök.
Dina rättigheter
Du har rätt att:
• Få insyn i dina data
• Få uppgifter rättade eller raderade
• Begränsa behandlingen
• Invända mot behandlingen
• Dataportabilitet
Läs mer på: www.datainspektionen.se
Du är inte skyldig att lämna dina uppgifter.
Du kan klaga till Datainspektionen via deras hemsida.