Kategorier
Senaste artiklar
Denna artikel behandlar fång, med en beskrivning av sjukdomsförloppet och vilka förändringar det orsakar i hästens hovar. Orsakerna kommer nämnas, eftersom kännedomen till orsakssamanhangen...
Håll dig uppdaterad med spännande ny kunskap
Denna artikel behandlar fång, med en beskrivning av sjukdomsförloppet och vilka förändringar det orsakar i hästens hovar. Orsakerna kommer nämnas, eftersom kännedomen till orsakssamanhangen...
Om inte annat anges så är produktpriser exklusive fraktkostnad. När du har valt dina varor i varukorgen så beräknas frakten för ditt köp automatiskt. Brogaardens web-shop arbetar löpande på att minska fraktkostnaderna så mycket som möjligt till fördel för dig som kund.
Leveranser av paket sker vanligtvis med GLS och leverans tar 2-4 dagar från dagen då paketet skickas från oss. Leverans av pallar tar upp till 6 dagar beroende på postadress och ungefärligt leveransdatum meddelas genom e-post då pallen skickas. Under högsäsong eller vid slutförsäljning kan leveranstiden vara längre, detta meddelas i så fall via telefon eller e-post.
Brogaardens webbshop kan inte hållas ansvarig för förseningar hos GLS. Vid leverans som är mycket försenad (flera dagar) eller som uteblir helt så skickar vi givetvis en ny leverans utan extra kostnad.
När GLS har levererat ert paket hos postombudet, så har ni tio dagar på er att hämta ut paketet. Ni kan hämta paketet på en dag som passar er, innan återsändningsdatum. Om ni inte hämtat ut paketet innan de tio dagarna, så sänds paketet åter till avsändaren, dvs åter till Brogaarden Aps, Smedevangen 5, 3540 Lynge. När vi mottagit de returnerade paketet/paketen, så återbetalas summan av de köpta varorna, men inte fraktkostnaderna. Fraktkostnaderna är 196kr.
Fick ni fri frakt på varorna, så debiteras ni för frakten på 196kr då varorna returnerades. Vi genomför återbetalningen med samma medel som ni valt på våran webshop vid beställningen.
Reservation för eventuella prisfel och feltryck.
Du betalar med kreditkort. Betalningen dras från ditt konto när varan skickas. Vi krypterar alla dina kortupplysningar med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att obehöriga inte kan avläsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS.
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalningssätten åt dig.
Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Det är 14 dagars returrätt på varorna räknat från dagen de mottas. Om du ångrar ditt köp så ska varan returneras oöppnad och i samma skick och mängd som du mottog den. När varan har mottagits som retur och godkänts så återbetalas varans pris inom få dagar. Kostnader för returnering står du själv för. För praktiska detaljer se vänligen avsnittet "reklamation och returnering". Vid köp av varor med nedsatt pris eller REA-varor så är det ingen returrätt.
Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bekosta de direkta kostnaderna i samband med retur av varan. Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du ansvarar för risken med varorna från det att de levereras. Fattas originalförpackningar kan det vara en förlust av värde, så för att kunna få alla pengarna tillbaka rekommenderas det att varan returneras i originalförpackningen. På grund av sin art kan vissa varor inte returneras med vanlig post. Detta gäller varor som levereras till dig på pallar med transportörer, eller enskilda varor som väger mer än 30 kilo. Kostnaden för att returnera dessa varor förväntas uppgå till maximalt ca. 2 000 SEK. Om du fick gratis frakt på din beställning när du gjorde köpet, måste du också täcka denna kostnad, som är ett fast belopp på 129 SEK
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp som du betalade oss minus fraktkostnaderna (fraktkostnaden är den totala kostnaden som har skett både genom att skicka varorna till leveransadressen och från leveransadressen tillbaka till Brogaarden). När köpet gjordes är frakten till leveransadressen satt till 129 SEK, priset för frakten från leveransadressen till Brogaarden beror på varans volym och vikt). Vid eventuell värdeminskning som du är ansvarig för kommer detta belopp att dras av. Om du utövar din avbeställningsrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, minus fraktkostnader, utan onödigt dröjsmål och i alla fall inom 14 dagar efter det att vi fick ett meddelande om ditt beslut att säga upp detta avtal. Om du inte betalade för frakten när du beställde kommer detta att kompenseras. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått varan tillbaka, såvida du inte har lämnat dokumentation innan du returnerat den.
Vid reklamation kontakta oss snarast på kundservice@brogaarden.eu. Rätten till reklamation är inte längre än varans hållbarhetsdatum, som ofta är något begränsat på foder. Notera att foder ska förvaras torrt och svalt för att inte hållbarheten förkortas. Rätten till reklamation täcker inte fel, skador eller slitage som direkt eller indirekt har uppstått av felaktig användning, felaktig förvaring, dåligt underhåll, våld eller andra ingrepp. Reklamation över fel och brister, som upptäcks genom vanlig besiktning av varan, ska meddelas Brogaardens web-shop inom rimlig tid. Varan kan efterföljande returneras för reparation, för att bytas ut eller för eventuell kreditering. I förbindelse med godkänd reklamation står Brogaardens web-shop för returfrakt inom rimliga gränser.
Vid fel, brister eller uteblivna leveranser så ska du kontakta:
Brogaarden AB
Telefon: 040 87 613
Email: kundservice@brogaarden.eu
Besöksadress: Smedevangen 5, DK-3540 Lynge, Danmark
Varureturnering sker också till denna adress (besöksadress) - notera att vi inte tar emot paket sända med efterkrav, dessa hämtas inte ut och går i retur till avsändaren. Det är inte ett krav men expeditionen påskyndas av att relevant dokumentation skickas med returpaketet, t.ex. kopia av orderbekräftelse, clearing- och kontonummer till det bankkonto som återbetalning ska gå till, kopia av förutgående korrespondens o.d..
I fall av avtalad prisnedsättning, returnerade varor eller förbetalda varor som avbeställs innan de har skickats så sker det en hel eller delvis ersättning av köpesumman. Ersättning sker normalt sett alltid genom banköverföring, och vi har därför användning av upplysningar om clearing- och kontonummer till ditt bankkonto. Dessa upplysningar är inte känsliga och kan upplysas genom e-post eller annan traditionell korrespondensform.
Vad gör vi med din personliga information?
För att ingå ett avtal med oss på brogaarden.eu, behöver vi följande information:
Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Brogaarden Korn & Foderstoff Aps och lagras under fem år, därefter annulleras informationen.
När personlig information samlas in via vår webbplats ser vi till att du gett ditt samtycke så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktören och kundservice på Brogaarden Korn & Foderstoff Aps har tillgång till den information som är registrerad om dig.
Datakontrollanten på brogaarden.eu är Rolf Momberg-Jørgensen.
Vi lagrar inte krypterad kundinformation.
Vi överför inte krypterad kundinformation.
Information som tillhandahålls till brogaarden.eu vidarebefordras eller säljs inte till någon tredje part på något sätt, och vi registrerar inte någon känslig information.
Är du registrerad hos Brogaarden Korn & Foderstoff Aps har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insikt i vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och i samband med detta hänvisas du till Brogaarden Korn & Foderstoff Aps via e-post brogaarden@brogaarden.eu.
På brogaarden.se används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet för att göra din upplevelse av den så smidig som möjligt.
Du kan när som helst radera cookies på din dator. Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du använder.
Vi använder en loggstatistik på brogaarden.se, vilket betyder att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer från och var på webbsidan de lämnar oss, med mera.
Vi samlar in trafikdata på hemsidan i samband med besök från mottagare av nyhetsbrev i syfte att optimera användarupplevelsen. Om du har lämnat personuppgifter i form av namn, e-postadress och andra grunddata i samband med att du registrerat dig för nyhetsbrev är följande relevant för dig.
Brogaarden är dataansvarig för viss hantering av dina personuppgifter i samband med ditt besök på vår hemsida.
Om du har några frågor gällande hantering av personuppgifter i samband med ditt besök på vår hemsida är du välkommen att kontakta kundservice på 040-87 613 eller via e-post – kundservice@brogaarden.eu
Det huvudsakliga syftet med hanteringen är att skicka relevanta nyhetsbrev.
Hanteringen av personuppgifter bygger på ditt samtycke och du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke.
Dina personuppgifter (namn, adress, e-postadress och andra grunddata samt information om nyhetsbrev och köp, lämnas inte ut till tredje part).
Informationen överförs inte till internationella organisationer. Exempel på internationella organisationer är FN, EU och NATO.
Information om din trafik lagras i upp till två år från ditt senaste besök.
Du har enligt dataskyddsförordningen ett antal rättigheter när det gäller vår hantering av dina data.
Om du vill göra anspråk på dina rättigheter ska du kontakta oss (se punkt 1.2).
Du har rätt att få insyn i de data vi hanterar om dig samt återgivning av informationen ovan.
Du har rätt att få oriktig information om dig själv rättad.
I särskilda fall har du rätt att få information om dig raderad.
Du har i vissa fall rätt att få hanteringen av dina personuppgifter begränsad. Om du har rätt att få hanteringen begränsad får vi i framtiden endast hantera informationen – utöver lagring – med ditt samtycke, eller för att rättskrav kan fastställas, göras gällande eller försvaras, eller för att skydda en person eller viktiga samhällsintressen.
Du har i vissa fall rätt att invända mot vår hantering av dina personuppgifter.
Du har i vissa fall rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, vanligt använt och maskinläsbart format samt att få dessa personuppgifter överförda från en dataansvarig till en annan utan hinder.
Du kan läsa mer om dina rättigheter på Datainspektionens sida om registrerades rättigheter: www.datainspektionen.se
Du har ingen skyldighet att uppge personuppgifter.
Du har rätt att göra en anmälan till Datainspektionen som nås via deras hemsida www.datainspektionen.se