Försäljning & leveransvillkor

Leverans

Om inte annat anges så är produktpriser exklusive fraktkostnad. När du har valt dina varor i varukorgen så beräknas frakten för ditt köp automatiskt. Brogaardens web-shop arbetar löpande på att minska fraktkostnaderna så mycket som möjligt till fördel för våra kunder.

Leveranser av paket sker vanligtvis med UPS och leverans tar 2-4 dagar från dagen då paketet skickas från oss. Leverans av pallar tar upp till 6 dagar beroende på postadress och ungefärligt leveransdatum meddelas genom e-post då pallen skickas. Under högsäsong eller vid slutförsäljning kan leveranstiden vara längre, detta meddelas i så fall via telefon eller e-post.

 

Betalning

Du betalar med kreditkort. Betalningen dras från ditt konto när varan skickas. Vi krypterar alla dina kortupplysningar med SSL (Secure Socket Layer) protkoll. Det betyder att obehöriga inte kan avläsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS.

 

Returrätt

Det är 14 dagars returrätt på varorna räknat från dagen de mottas. Om du ångrar ditt köp så ska varan returneras oöppnad och i samma skick och mängd som du mottog den. När varan har mottagits retur och godkänts så återbetalas köpspriset inom få dagar. Kostnader för returnering står du själv för. För praktiska detaljer se vänligen avsnittet "reklamation och returnering". Vid köp av varor med nedsatt pris eller REA-varor så är det ingen returrätt.

 

Reklamation och transportskador

Vid reklamation kontakta oss snarast på kundservice@brogaarden.eu. Rätten till reklamation är inte längre än varans hållbarhetsdatum, som ofta är något begränsat på foder. Notera att foder ska förvaras torrt och svalt för att inte hållbarheten förkortas. Rätten till reklamation täcker inte fel, skador eller slitage som direkt eller indirekt har uppstått av felaktig användning, felaktig förvaring, dåligt underhåll, våld eller andra ingrepp. Reklamation över fel och brister, som upptäcks genom vanlig besiktning av varan, ska meddelas Brogaardens web-shop inom rimlig tid. Varan kan efterföljande returneras för reparation, för att bytas ut eller för eventuell kreditering. I förbindelse med godkänd reklamation står Brogaardens web-shop för returfrakt inom rimliga gränser.

 

Reklamation och returnering

Vid fel, brister eller uteblivna leveranser så ska du kontakta:

Brogaarden AB

Slagthuset, Carlsgatan 12a,

211 20 Malmö

Telefon: 040-87 613

Email: kundservice@brogaarden.eu

Varureturnering sker också till denna adress - notera att vi inte tar emot paket sända med efterkrav, dessa hämtas inte ut och går i retur till avsändaren. Det är inte ett krav men expeditionen påskyndas av att relevant dokumentation skickas med returpaketet, t.ex. kopia av orderbekräftelse, clearingnummer och kontonummer till det bankkonto som återbetalning ska gå till, kopia av förutgående korrespondens o.d..

 

Refusion.

I fall av avtalad prisnedsättning, returnerade varor eller förbetalda varor som avbeställs innan de har skickats så sker det en hel eller delvis refusion av köpesumman. Refusion sker normalt sett alltid genom banköverföring, och vi har därför användning av upplysningar om clearingnummer och kontonummer till ditt bankkonto. Dessa upplysningar är inte känsliga och kan upplysas genom e-post eller annan traditionell korrespondensform.